Tuesday, January 3, 2017

Hatsumode - Hatsumode - 初詣

Ahogy ígértem, ezúttal egy fokkal kulturálisabb vizekre evezünk. A helyi újévi szokások közé tartozik, hogy az első pár napban mindenki igyekszik meglátogatni egy szentélyt, vagy templomot, és köszönetet, vagy jókívánságokat mondanak az új évre. Ez a "hatsumode", kb. "az első szentélylátogatás". Ugyan én nem vagyok sem buddhista, sem sintóista, a dolog népszokás jellegét figyelembe véve úgy voltam vele, hogy én is elmegyek...

A belvárosban meg a híresebb szentélyekben ilyenkor tolonganak az emberek, úgyhogy én inkább egy kicsit kevésbé ismert helyre mentem. Na meg már amúgy is régóta meg akartam látogatni a lakásom közelében álló kis szentélyt, csak hát olyan messze van, hogy sose jutottam el odáig... :D A képeken úgy tűnik hogy nem volt ott senki, de azért mire végeztem a magam kis mondókájával, egész szép kis sor gyűlt össze mögöttem. :D

Na hát akkor mégegyszer, ezúttal kicsit alkalomhoz illőbben, boldog újévet kívánok minden kedves olvasómnak! Idén is igyekszem majd untatni titeket a hülyeségeimmel. :D



As promised, I'll write a bit more cultural post this time. One of the local new-year's-traditions is that everyone tries to visit a shrine or temple in the first few days of the year and say thanks, or make wishes for the new year. It's called "hatsumode", or "first shrine visit". Although I'm neither buddhist, nor shintoist, seeing the cultural side of the event, I decided to visit a shrine too...

The downtown shrines and famous places are usually packed with crowds around this time, so I decided to go to a less well-known place. It was also a good excuse to visit the shrine that's close to my apartment. You see, I've really wanted to go there for quite some time now, but it's so far away I never got round to it... :D From the pictures it might look like nobody's there, but by the time I finished my mini-monologue, a rather nice queue built up behind me. :D

Well then, once more, but this time a bit more appropriately, I wish a happy new year to all my dear readers! I'll do my worst to bore you with my stupid things this year too. :D



約束した通り、今回はもうちょっと文化的なものを書いておく。
「初詣」、新年の最初のお宮参りについてとか。
私は仏教にも、神道にも入ってないが、習慣的な面を考えれば、面白いなぁと思って、私も行ってみたね…

街の中心部や有名な神社ではこのごろ大勢の人が集まるから、私はそれよりちょっと地味な場所に行っちゃった。
それに、部屋の近くの神社にも昔から行きたかったが、遠すぎて今まで実際に行く気になれなかった… :D
写真だけ観れば、だれもいなかったように見えるが、自分の言いたいことを全部ちゃんと言い出したら、背中になかなか楽しい列が生まれたね。 :D

じゃあ、もう一度、今度はもうちょっとちゃんとして、親愛なる読者たち、明けましておめでとう!
ことしも自分のばかげたことで皆を飽かせるように頑張り続けるね! :D






No comments:

Post a Comment