Saturday, October 13, 2018

Egy különös találkozás - An unusual encounter - 珍しい出会い

Tudom, az utóbbi időben eléggé nagy csend uralkodik a blogon. Leginkább egy munkahelyi előléptetésnek (yaaay!), meg egy hosszabb vakációnak (yaaay!!), meg néhány magánéleti fejleménynek ;) köszönhetően. Cserébe viszont gazdagodtam jónéhány témával, amiket remélem lesz időm megosztani veletek... De addig is írok egy posztot egy fura kis fickóról, akivel a héten futottam össze...

I know the blog has been rather quiet lately. It's mostly thanks to a promotion at work (yaaay!), a recent vacation (yaaay!!) and some recent developments in my private life. ;) In return I've gained several new topics, that I hope I'll have time to share with all of you... But until then, I'll write about a weird little guy I met this week...

最近ブログが随分静かになったね。
私も充分に認識してる。
職場でも昇進したし(イェェェイ!)、旅行にも行ったし(イェェェイ!!)、プライベートでも色々起きてるし。 ;)
時間が無くなった代わりに色んな面白いトピックを手に入れたよ。
皆にちゃんと言えるように頑張る!
でも、その前に今週出会った小さい奴の話をしたいね…


Szóval kedden este a munkából hazafelé épp leszálltam a vonatról, és mentem a bicajomért az állomás alatti parkolóba, pont mint minden dolgos hétköznapon. A biciklimhez érve láttam, hogy valami van ott keresztben az első kerekén. Először azt hittem, hogy valami gallyat, vagy leveleket fújt arra az őszi szél. Aztán amikor közelebb hajoltam, láttam, hogy ez a valami is néz engem. Akkor esett le, hogy egy pici kígyó fekszik keresztbe a keréken. :O

It happened on Tuesday evening, when I was heading home from work. I just got off the train and went to pick up my bicycle from the parking area under the station, the same way as I do on an average weekday. When I got to my bike, I noticed that something is lying across its front wheel. At first I thought it was some twig or leaves blown there by the Autumn wind. When I leaned a little bit closer to check it out, I noticed that that something is also checking me out. Then I realized what it was: a small snake was lying across my front wheel. :O

火曜日の夜にオフィスからの帰り道で電車を降りて駅の下にある駐輪場に向かう所だった。
毎日と同じようにそこに置いた自分の自転車で帰るつもりでね。
自転車の近くに着いたら、前輪に何か細長い物に気付いた。
最初は、何かの枝か葉っぱが秋風にそこに吹かれたと思った。
ちょっと近くからチェックしたら、その「何か」も私を見つめてた!
それでその「何か」が私の前輪に休んでる小さい蛇だと分かった。 :O


Első döbbenetemben nem igazán tudtam, hogy mihez kezdjek vele. Azok után, hogy az okinawai erdőben nem sikerült közelebbi kapcsolatba kerülni az ottani őshonos mérgeskígyókkal, nem gondoltam, hogy pont egy Tokió közepén levő bicikliparkolóban fogok összefutni egy távoli rokonukkal... Szerencsémre aztán pár másodperccel később arra jött egy molylepke, ami a kígyócska számára sokkal érdekesebbnek bizonyult nálam. Azért szerencsére még épp le tudtam fényképezni, mielőtt a molylepkét üldözőbe véve végleg odébbállt.

At first I was so surprised I didn't know what to do with it. After failing to build a close relationship with the venomous snakes on Okinawa, I never thought I'd bump into one of their distant relatives in a bicycle parking lot in the middle of Tokyo... Luckily a moth came by a few seconds later, and the snake found it a lot more interesting than me. Fortunately I just managed to take a quick photo before I lost sight of it, as it started to chase the moth.

結構びっくりしたので、どうすればいいかあまり分かんなかった…
沖縄の森でのハブと深い関係が作れなかったら、まさかその親せきに東京の真ん中の駐輪場で出会うとは思わなかった…
幸運のことに、数秒後何かの虫がやってきた。
それで蛇が私への興味を失って、その虫を追っかけ始めた。
ちょっとした写真が撮った直後、蛇が私の視界から消えた。

No comments:

Post a Comment